نصب دوربین مداربسته تحت شبکه

در این نوشته به تجهیزات مورد نیاز جهت نصب دوربین مداربسته تحت شبکه IP اشاره خواهیم کرد.

جهت انتقال سیگنال های تصویر از کابل شبکه استفاده می شود. کابل شبکه بستر ارتباطی کابلی است که برای تبادل داده، اشتراک گذاری و متصل ساختن دستگاه‌های یک شبکه به یکدیگر یا به سایر شبکه‌ها استفاده می‌شود. کابل‌های شبکه با توجه به نوع هم بندی، پادمان و اندازه شبکه دارای گوناگونی (مانند کابل هم محور، کابل زوج به هم تابیده، کابل فیبر نوری) می‌باشند؛ از همین رو است که دستگاه‌ها می‌توانند در فاصله ی کوتاه و چند متری (برای نمونه به وسیله یک کابل اترنت) یا در فاصله‌های دور (برای نمونه به وسیله شبکه اینترنت) به هم وصل شوند. .

در یک سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه یا IP از کابل زوج به هم تابیده (TP) Cat5 یا  Cat6 برای انتقال سیگنال تصویر استفاده می شود. سوکت های استفاده شده در کابل های شبکه، از سری Registered Jack(RJ45) هستند.

سوکت شبکه

در سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه، جهت ایجاد شبکه از سوییچ شبکه استفاده می شود.

سوییچ شبکه

دیاگرام نصب دوربین مداربسته IP

تصویر زیر تجهیزات نصب دوربین مداربسته IP یا تحت شبکه را نشان می دهد:

دیاگرام نصب دوریبن مداربسته تحت شبکه

در دیاگرام بالا هم دوربین ها و هم سوییچ شبکه همه از قابلیت POE برخوردار هستند، بنابراین برق موردنیار دوربین ها با استفاده از تکنولوژی POE تامین شده است. در صورتی که دوربین ها یا سوییچ از این قابلیت بی بهره باشند، به یک مدار مجزا جهت تامین برق دوربین ها احتیاج خواهیم داشت. در تمامی این ساختار به جز قسمت های مربوط به تامین برق و انتقال تصویر NVR به مانیتور، از کابل های شبکه TP (Cat5 یا  Cat6 ) استفاده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید