تکنولوژی (Power Over Ethernet)POE

به تکنولوژی انتقال جریان برق از طریق کابل اترنت، (Power Over Ethernet)POE می گویند. در این روش یک کابل به تنهایی می تواند هم ارتباط شبکه و هم تغذیه را برای ساختار های شبکه فراهم کند.

به طور مثال یک سیستم نظارت تصویری دیجیتال به دو اتصال در زمان نصب  احتیاج دارد:

• اتصال شبکه: برای ارتباط با ضبط کننده تصاویر و نمایش آن

• اتصال به منبع تغذیه: برای تامین برق مورد نیاز دوربین

تکنولوژی POE

اتصال POE تعداد کابل های مورد نیاز برای دوربین های IP را کاهش می دهد، بدین صورت که از دو زوج کابل شبکه برای انتقال اطلاعات و از دو زوج دیگر برای انتقال برق استفاده می شود.

تکنولوژی POE دارای دو استاندارد IEEE 802.3at (POE+) و IEEE 802.3af (POE) می باشد.

مقایسه دو استاندارد POE و +POE:

در POE از دو زوج کابل برای انتقال برق و از دو زوج کابل برای انتقال اطلاعات مورد نیاز دستگاه استفاده می شود؛ اما در تکنولوژی +POE از هر چهار زوج، هم برای انتقال اطلاعات و هم برق به طور همزمان استفاده می شود.

تفاوت اصلی این دو تکنولوژی میزان توان مصرفی این دو می باشد. توان مصرفی +POE حداکثر 30 وات می باشد و توان مصرفی تکنولوژی POE حداکثر 15 وات می باشد.

در بيشتر دوربين های تحت شبكه استاندارد POE مورد استفاده قرار مي گيرد. برای دوربين های ساده مثل دام  يا بولت 15 وات توان كافي است. (ولتاژ 12ولت در نتيجه جريان 1.25 آمپر و يا ولتاژ 5 ولت در نتيجه جريان 3 آمپر) ولي برای دوربين های PTZ و اسپيددام و نيز دوربين هايي كه دارای مدار گرم كن و فن هستند؛ توان بيشتری مورد نیاز است. +POE اين امكان را به وجود مي آورد تا توان 2 برابر يعني 30 وات از طريق كابل اترنت در اختيار دوربين های پر مصرف قرار گيرد. البته سوييچ مورد استفاده در +POE با سوييچ نوع استاندارد تفاوت دارد. اگر دوربين شما از +POE استفاده مي كند، نيازمند سوئيچ مخصوص +POE هستيد تا بتوانید توان موردنیاز دوربين را تامین نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید