نصب دوربین مداربسته آنالوگ

در ابتدا باید گفته شود که طریقه نصب دوربین مداربسته در تکنولوژی های آنالوگ، HDTVI ،HDCVI و AHD همگی به یک صورت است.

جهت انتقال سیگنال های تصویر از کابل شبکه استفاده می شود. کابل شبکه بستر ارتباطی کابلی است که برای تبادل داده، اشتراک گذاری و متصل ساختن دستگاه‌های یک شبکه به یکدیگر یا به سایر شبکه‌ها استفاده می‌شود. کابل‌های شبکه با توجه به نوع هم بندی، پادمان و اندازه شبکه دارای گوناگونی (مانند کابل هم محور، کابل زوج به هم تابیده، کابل فیبر نوری) می‌باشند؛ از همین رو است که دستگاه‌ها می‌توانند در فاصله ی کوتاه و چند متری (برای نمونه به وسیله یک کابل اترنت) یا در فاصله‌های دور (برای نمونه به وسیله شبکه اینترنت) به هم وصل شوند.

در یک سیستم دوربین مداربسته آنالوگ یا تکنولوژی های HDTVI ،HDCVI و AHD از کابل هم محور یا کواکسیال(Coaxial) برای انتقال سیگنال تصویر استفاده می شود.

کابل کواکسیالی که برای انتقال تصاویر دوربین مداربسته آنالوگ، HDTVI ،HDCVI و AHD به کار می رود کابل کواکسیال RG-59 می باشد که زیر مجموعه ای از کابل های Thin Net است. کانکتور مورد استفاده در این شبکه BNC نام دارد.

فیش BNC

دیاگرام نصب دوربین مداربسته آنالوگ

تصویر زیر تجهیزات نصب دوربین مداربسته آنالوگ را نشان می دهد:

دیاگرام نصب دوریبن مداربسته آنالوگ

همان طور که در تصویر بالا پیداست، در تکنولوژی آنالوگ، HDTVI ،HDCVI و AHD برق موردنیاز دوربین ها به وسیله ی یک مدار مجزا تامین می شود. برای انتقال تصویر از دوربین ها به دستگاه ضبط کننده DVR از کابل کواکسیال استفاده شده و جهت اتصال DVR به مودم (جهت اتصال به اینترنت و انتقال تصویر) از کابل TP (Cat5 یا Cat6) استفاده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید